АМУЖН
Публікації

Найвища цінність – задоволені клієнти: 7 практичних порад від успішного управителя

Український ринок управління багатоквартирними будинками утверджується поступово, але певно. Відтоді, як у співвласників з’явилася можливість змінити ЖЕК, якщо його послуги скоріше викликають роздратування, ніж задоволення, на сучасну управляючу компанію – поняття конкуренції на цьому ринку набуло повноцінного сенсу.

Звісно, управляючі компанії можуть конкурувати класичним чином – ціновими пропозиціями, змаганням за вартість своїх послуг. Однак конкуренція за рахунок сервісу та унікальних пропозицій для співвласників – значно актуальніший варіант з точки зору взаємовигідної співпраці управителя та співвласників.

Для підготовки практичного матеріалу колеги з Управбуд поспілкувалися з членкинею АМУЖН, директоркою управляючої компанії “Нове місто” Галиною Джулай. 
Спершу вона пропрацювала 20 років головою правління ОСББ у своєму будинку в Новояворівську, що на Львівщині. А потім – разом із іншими активними головами ОСББ регіону – створили управляючу компанію. Неоціненний досвід взаємодії із співвласниками й ліг в основу її успіху.

Галина Джулай пишається не лише своїми співробітниками, які поклали чимало зусиль для комфортного життя мешканців львівських та новояворівських багатоквартирників. Вона вважає, що активні співвласники, які мешкають у будинках, якими керує її компанія – також частина команди. Тож перша порада – ставитися до лояльних співвласників як до власного активу в будинку, всіляко заохочувати їх до співпраці, відверто обговорювати усі проблеми та можливості.

Друге важливе стратегічне рішення, до якого прийшла Галина Джулай в ході своєї роботи – це об’єднувати співвласників будинків, які довірили управління її компанії. Іншими словами – переконувати співвласників створювати ОСББ, незважаючи на те, що будинки вже мають якісного управителя. На це є чимало причин – адже так співвласникам легше захищати свої права, а головне – з’являється можливість брати участь у всеукраїнських та місцевих програмах співфінансування енергоефективних заходів.

Галина Джулай стверджує, що для кожного об’єднання співвласників управляюча компанія відкриває окремий рахунок у банку. Отже, третій принцип її роботи, що передбачає високий рівень сервісу, – “люди довіряють тільки тоді, коли вони бачать чітку звітність, коли вони повністю поінформовані”. За словами Галини Джулай, її компанія “Нове місто” завжди відкрита до людей, і при потребі звітується частіше, аніж раз на рік. Часто такі звіти відбуваються щоквартально, якщо цього хочуть співвласники.

Але поінформованість – це не лише сухі цифри. Четверта порада – співвласники мають бути в курсі того, що відбувається у них в будинках, як до поточного стану речей ставиться управляюча компанія. Чи є у будинку проблеми? А якщо так – за які кошти та в які терміни їх вирішуватиме управитель, і головне – звідки ці кошти з’являться? Ефективний управитель мусить мати відповіді на кожне з цих питань, для кожного зі “своїх” будинків.

П’ята порада – створювати для мешканців будинків мінімум незручностей і максимум комфорту. Цей принцип проявляється навіть при оплаті комунальних послуг – управитель радить співвласникам використовувати максимально зручний для них спосіб. “Коли ми даємо квитанції на оплату, то кажемо, що людина може будь-де заплатити, в будь-якому банку, в боксах, по інтернету, в будь-якому місті”, – стверджує Галина Джулай.

Стимулювати співвласників до проведення енергоефективних заходів – наче проста формула, однак це той випадок, коли значно простіше сказати, аніж зробити. Шоста порада від Галини Джулай – це потреба в індивідуальних розрахунках ефекту своєї діяльності для кожного будинку. Те саме стосується, насамперед, проведення енергоефективних заходів: управителька радить приходити до співвласників з конкретними цифрами, бодай приблизними, які ілюструватимуть – як вплине термомодернізація на їх платіжки, які заходи найпевніше потрібні будинку, як зросте вартість квартир після ремонту тощо.

Нарешті, сьомий принцип роботи Галини Джулай та її компанії, який вона радить сповідувати й іншим управителям – це націленість на участь у різноманітних грантових програмах та програмах співфінансування для українського житлового фонду. Вона регулярно моніторить такі програми як на Львівщині, так і у всеукраїнських масштабах, і навіть на міжнародному рівні. І тут мова йде не лише про енергомодернізацію: часто за грантовим принципом можна отримати якщо не дитячий майданчик, то участь у навчальних програмах для майбутніх ОСББ. Головне – чітко розуміти, що буде корисним тому або іншому будинку. Адже такі бонуси лише підвищують лояльність співвласників, а отже – значно збільшують шанси на перепідписання договору з управителем.

Джерело: Управбуд