АМУЖН
Публікації

Загальний алгоритм прийняття будинку в управління

Процесу прийняття будинку в управління присвячено цілі посібники. Але поряд із
загальним порядком дій, цей процес може мати свої важливі особливості, варті детального розгляду. Зокрема ви спільно ініціативною групою можете провести аудит безпеки і доступності будинку і прибудинкової території. 


Важливість розуміння очікувань співвласників

По-перше, ви як потенційний менеджер чи управитель будинку, маєте розуміти, що обираючи вас, люди очікують покращень в їхньому будинку. Тож, ви маєте обґрунтовано сформувати очікування мешканців від співпраці з вами, відповідно до обсягів роботи, ваших повноважень, а також ресурсів ОСББ. Тому, у першу чергу, слід ретельно вивчити стан будинку і чітко зрозуміти: чи зможете ви виправдати сподівання мешканців, та скільки коштуватимуть їм ці вдосконалення.

Отже уважно оцініть стан огороджувальних конструкцій та інженерних мереж.
Можливо, вони потребують капітального ремонту. Це – великі витрати для мешканців. Водночас, при огляді будинку ви можете наглянути допоміжні приміщення (наприклад, у підвалі). Їх можна здати в оренду і забезпечити ОСББ додаткові доходи для модернізації будинку. Якщо реальний стан будинку складно визначити візуально, варто замовити технічну експертизу будинку.

Потім, за результатами аналізу, організуйте зустріч зі співвласниками. Продемонструйте і обговоріть з ними проблеми будинку та шляхи їх вирішення, а також визначте можливі джерела коштів. Для вас як для менеджера чи управителя будинку вкрай важливо показати співвласникам реальну ситуацію. Запропонуйте їм програму заходів для вирішення проблем та складіть для її реалізації орієнтовний кошторис.

Оцінка стану будинку та мінімальний внесок

Типовою помилкою менеджера або управителя при прийнятті будинку є погодження мінімального внеску зі співвласниками, до оцінки стану будинку та до обговорення проблем та варіантів їхнього вирішення. Наслідком такого поспіху може стати необхідність постійного пояснення та виправдань перед співвласниками, щодо причин руйнування будинку та відсутності змін.

Демонстрація проблем та шляхів вирішення – не єдина мета зустрічі зі співвласниками. Вам необхідно отримати їхню підтримку, сформувати їхню готовність до можливого збільшення внеску у разі потреби швидкого вирішення проблем, особливо у разі аварійного стану.
Після здобуття підтримки співвласників ваше завдання – підготувати стратегію розвитку будинку та презентувати її на загальних зборах. Покажіть, як буде змінюватися будинок протягом найближчих трьох-п’яти років, які фінансові вкладення він потребуватиме, та звідки брати ці фінансові ресурси. Це можуть бути власні кошти співвласників, банківські кредити, компенсація коштів за умови участі в місцевих програмах та/або державних програмах, наприклад, у програмі Фонду енергоефективності тощо.

Микола Ільїнов, управитель, фінансовий експерт

Джерело: Управбуд