АМУЖН
Публікації

«Управитель – дуже комплексна професія, яка потребує різностороннього розвитку та наявних властивостей», - Ігор Кідик

Чисельний склад Асоціації менеджерів та управителів житловою нерухомістю постійно зростає. Це й не дивно – дискусії, обмін досвідом з колегами не лише з Львівської області, а  й з інших областей -  вносять вагомий внесок в покращення власної діяльності. Ми продовжуємо спілкуватися з членами АМУЖН та ділитися з Вами їхніми історіями, здобутками та порадами. Сьогодні – публікуємо матеріал за підсумками розмови з львівським управителем, членом АМУЖН Ігорем Кідиком.

Про становлення та роботу
Із 2016 року я мешкаю в будинку 60-х років забудови. Станом на 2016 – будинок не знав ремонту ще від часів будівництва. Спроби комунікації з комунальними структурами (на той час – ЖЕК) лише підтвердили, що великої користі від співпраці з ними отримати не вдасться.  
Тоді я організував перші загальні збори, які пройшли швидко та доволі гармонійно. Напевно цей позитивний досвід і став поштовхом для подальших реалізацій. 
Коли почав задумуватися над термомодернізацією житла – розумів, що її варто проводити цілісно для всього будинку, а не для окремого шматка. Звісно, коли про ідею розповів на зборах, в очах людей чітко бачив, що більшість не вірила в її  реалізацію. Однак, оскільки вона не потребувала від співвласників ніяких зусиль, мене підтримали. Таким чином протягом першого року в будинку вдалось провести термомодернізацію за програмою «Теплі кредити». Проект вийшов дуже вдалим, роботи були виконані вчасно та якісно.
Сьогодні – у мене три будинки, з якими я працюю.
Планували цього року подаватися на програму Фонду енергоефективності. Поки провели збори та погодили запланований проект – почався карантин. Однак для нас це вийшло на краще, оскільки за цей час в районі модернізували бойлерні та  актуальність нашого проекту саме в такому формулюванні втратила сенс.

Про взаємодію з ОМС
Розчаровує інертність влади. Є дуже багато половинчастих рішень і це зроблено зумисно. 
До прикладу, проект Бюджетна карта Львова. Його основна ідея полягала прозорості та відкритості використання бюджетних коштів. 
Згідно ідеї, спочатку всі будинки мали паспортизувати і в паспортах мали бути розписані детальні проблеми, попередній шлях покрокового вирішення цих питань та попередньо прорахований кошторис. Далі - для кожного будинку, на який виділяються кошти, можна було б бачити, які плануються роботи та коли на них буде фінансування. 
На жаль, два роки щодо бюджетної карти тривають перемовини і переписки. Наразі все звелося до того, що на сайті публікують титульні списки після їхнього затвердження. На практиці це відбувається майже одночасно з поданням на Prozorro або з моментом оголошення переможця на Prozorro. 
В результаті всю ідею поставили з ніг на голову, бо прозорість не для всіх потрібна. А якщо б проект реалізувався належним чином, з часом  житловий фонд можна було б вивести на належний рівень.
Водночас успішною співпрацю з міською радою можна назвати в частині розробки нормативної бази. Я долучався до написання трьох програм співфінансування ЖБК, ОСББ та ЛМР та тимчасового порядку надання ОСББ земельних ділянок в постійне користування, які працюють та ними користуються.

Про управління та професію управителя
Управитель – дуже комплексна професія, яка потребує різностороннього розвитку та наявних властивостей. Так, важливо мати технічні навички та розуміння в будівельній галузі, орієнтуватися в  швидкоплинному юридичному полі – для того, щоб усвідомлювати що саме і навіщо робиться. 
Щодо особистих якостей – важливі рішучість та часткова флегматичність: людина, яка кожну проблему та ситуацію пропускати через себе чи сприймати близько до серця – швидко «перегорить».
Основними передумовами для успішної діяльності управителя є бажання співвласників комунікувати та взагалі щось робити. Якщо відсутнє розуміння або, ще гірше – коли є супротив, всі намагання будуть фактично згаяним часом.
Для того, щоб визначити чи успішне та ефективне управління будинком та конкретний результат варто оцінювати три моменти:
-          в розрізі часу проводити опитування співвласників шляхом анкетування на предмет їхньої задоволеності,  
-          проаналізувати матеріально-технічний аспект - що вдалося покращити, відновити чи зробити,
-          порівняти з іншими будинками.

Про АМУЖН
Наявність асоціації та участь в ній – дуже хороша можливість. По перше, це  - обмін досвідом. З другого боку – ми часто багато часу витрачаємо на рутину й іноді не встигаємо помітити елементарних важливих речей. Дискусії та обговорення членів асоціації, а це коло фахівців одного напрямку роботи, дають можливість структурувати свою роботу та сформувати бачення цього ринку послуг.