АМУЖН
Публікації

«Щоб бути членом АМУЖН, треба розділяти наші цінності, принципи та правила, поділяти цілі Асоціації», – Володимир Бригілевич

Нещодавно Управбуд у традиційному форматі онлайн-інтерв’ю поспілкувався з Володимиром Бригілевичем, головою Експертно-консультаційної ради АМУЖН. У цьому матеріалі -  про членство в Асоціації, різні його рівні, як стати членом, а також які переваги ви матимете, якщо вступите до Асоціації.

Можете розповісти більше про інструменти масштабування бізнесу? Багато членів Асоціації вже пройшли школу, зараз вона буде доступна іншим. По-перше, яка ціна? По-друге, який власне воно має ефект на прибутковість? Чи дійсно можна заробляти більше? Як поміряти його ефективність?

 Володимир Бригілевич: Сперше скажу відносно досвіду, а потім щодо того, як вимірювати ефективність. Доступ буде диференційованим. Для повних членів Асоціації він буде безкоштовним. Для Асоційованих членів буде 300 грн. А для сторонніх осіб вартість складатиме 500 грн. Вартість обумовлена тим, що курс треба буде адмініструвати, підтримувати. Хоча ми вважаємо, що за такий курс вартість невисока. На рахунок вимірюваності, то це складне питання. Сказати, що я пройшов курс, і в мене в три рази збільшились доходи, важко. Ми поки що навіть не задавались ціллю це відслідкувати. Більш правильно буде сказати, що участь в школі стимулювала до розвитку своєї фірми. Ми бачимо, що люди збільшують об’єми, додають нові сервіси, створюють нові філії. Це корелює з ростом. Безпосередні показники нам дістати важко. Ми ще планували поговорити про членство.

Чому запровадили різні рівні членства? Що відбулось та для чого це?

Володимир Бригілевич: На початковому етапі створення Асоціації у нас в Статуті був прописаний тільки вступ, умови та більше нічого. На момент створення стояли інші завдання та інші базові потреби розвитку Асоціації. Десь після двох років функціонування ми бачили вузькі місця, проблемні. Ми підійшли до того, щоб розробити окремі Положення про членство та про внески. Ми туди підв’язали сервісні пакети. Якщо раніше членство полягало в доступі до середовища, в якому можна розвиватись, ділитись досвідом, консультуватись, то зараз ми внесли певне розділення.

Було впроваджено три рівні членства:
1) повне членство – має право голосу та платить членські внески відповідно до узгодженого розміру (розмір прив’язаний до величини бізнесу);
2) асоційоване членство – не має права голосу, не платить членські внески, але платить вступний внесок та отримує доступ до певних наших сервісів;
3) почесне членство – для партнерів, вони не платять внески, не мають права голосу, але можуть бути присутні на Загальних зборах і мати доступ до вибраних сервісів.

Ще одна ціль, яку ми переслідували, коли ми робили різні рівні членства – це збільшення інформаційної авдиторії, з якою Асоціація комунікує та якій може надавати доступ до певних сервісів. Їм ми можемо надавати інформацію про свою діяльність. Асоційоване членство – це по суті легке входження до повного членства. Хоча треба сказати, що є і зворотна дія. Члени, що мають заборгованість по сплаті членських внесків більше, ніж за півроку, рішенням Загальних зборів переводяться в асоційовані члени, тобто мають інший доступ, але залишаються в нашому колі. Вони можуть відвідувати наші вебінари, хоч і не всі безкоштовно. В основному ми робили безкоштовні вебінари за підтримки IFC чи партнерів з нашої мережі (наприклад, Caparol). Як ці рівні членства співвідносяться з тими сервісами, які в нас вже є? Перші два роки ми були членською організацією. Люди платили членські внески і, відповідно, були залучені до середовища, у якому брали участь більш чи менш активно. Зараз ми дивимось на Асоціацію як на організацією, яка може функціонувати не лише за рахунок членських внесків, а й завдяки розробці та впровадженню цікавих та необхідних сервісів, які будуть давати подальший розвиток.

Зараз розроблено 4 сервісні пакети. Базовий – для всіх (ним користуються безкоштовно асоційовані та почесні члени). Повний – безкоштовний для повних членів. Преміум – для повних членів, які роблять додаткові внески, є фундаторами розробки певних сервісів. Партнерський – доступ партнерів (бізнесу, енергоаудиторів, проєктантів, технічних фахівців) до нашої мережі, роботи з членами Асоціації. Це 4 основних пакетів. Власне асоційовані та почесні мають доступ до базового пакету, і тільки, а він досить обмежений. Асоційовані та почесні члени мають доступ до певних вебінарів безкоштовно, а інші змушені оплачувати свою участь, так само як і поїздки до партнерів. Із закордонних партнерів у нас Німеччина, Латвія та Польща та Литва. На жаль, коронавірус впровадив дуже багато обмежень. Зараз у нас немає такого обміну як раніше, коли багато тренінгів проводилось за участі іноземних партнерів.

А як людина може стати членом? Чи є якісь критерії відбору? Чи вступ автоматичний після подання заяви? І яка ціна асоційованого та повного членства?

Володимир Бригілевич: Для  того, щоб стати членом Асоціації треба ознайомитись із Статутом та Кодексом професійної етики, які розміщені в нас на сайті. Треба розділяти наші цінності, принципи та правила, поділяти цілі Асоціації, тобто розвиток ефективного управління та модернізація житлового фонду. Це дві речі, які кожен з членів Асоціації повинен відносити до основних елементів своєї діяльності. Щоб вступити, треба заповнити заяву, дати дані про свою професійну діяльність, інші здобутки, які Правління потім розгляне та прийме рішення про прийняття. Якщо є вмотивовані застереження до участі певного члена, то його можуть не прийняти. До цього моменту таких випадків ще не було, адже люди прекрасно розуміли, чим займається Асоціація. Залучення нових членів – це в основному результат наших тренінгів, навчань. Я недавно проводив навчання в Запоріжжі та Харкові. Люди цікавляться, їм ця тематика потрібна, вони розуміють, що десь там є середовище, яке дає відповіді на багато запитань. Найближчий тренінг – це оподаткування транзитних коштів в управляючих компаній та ФОПів. Це архіважке питання, особливо для тих, хто має відносини з податковою. Як кошти правильно обліковувати, як проводити.

Чим саме ваше навчання вирізняється для управителів?

Володимир Бригілевич: Я не буду тут стверджувати, що ми маємо якусь унікальну навчальну програму. Наша навчальна програма з 2010 року – це перший випуск майбутніх професійних управителів, які тоді ще були головами ОСББ, головами Асоціацій ОСББ. Важко порахувати, скільки людей за цей час пройшло навчання. Звичайно, багато зто з них вже пройшов державну сертифікацію. Ми співпрацюємо з Інститутом муніципального менеджменту – структурою, яка має відповідну ліцензію. Я би сказав інакше про все це. Так, інструментів на ринку є багато. Ми старались весь цей накопичений досвід від роботи з головами ОСББ, управителями сконцентрувати в наших інструментах. Ви можете побачити певний підбір експертів і консультантів (прізвища та спеціалізацію можете побачити в нас на сайті). Наша перевага та позитив в тому, що ми багато досвіду сконцентрували в наших інструментах.

Ті, хто в 2010-2015 році приходили й вчились, зараз вже можуть ділитись досвідом в рамках цих 72 годин. Два окремі дні – це робота з фахівцями, які вже досягнули хорошого рівня та мають чим поділитись. Наша заслуга в тому, що допомогли їм піднятись на той рівень, з якого вже вони нам розповідають, а не ми їм. Дуже важливо, що це фахівці, які на власних набитих гулях можуть все розповісти управителям, які тільки другий будинок беруть і стоять в розпачі перед викликами, що на них навалюються при переході від голови ОСББ до управителя на комерційній основі.

Коротко перерахуйте переваги, які дає Асоціація своїм членам.

Володимир Бригілевич: Перше і найважливіше, як на мене, це входження в середовище людей, які виросли з ОСББ і які вже почали будувати свій бізнес. Можливість обмінюватись досвідом, одержувати хорошу практику. Тобто це фахова спільнота.

Друге – доступ до тренінгових навчальних програм, які ми проводимо фактично щотижня на різні тематики. Нещодавно була юридична, тепер фінансова, а ще планується програма про роботу з Держпрацею та про початок опалювального сезону. Раніше були ще про роботу з монополістами, особливо Облгазом. Це підвищення своєї кваліфікації та допомога в розбудові бізнесу.

Третє – консультаційна підтримка по різних напрямках. У нас досить потужні консультанти: Андрій Бурий (юридичний супровід), Валерій Шишко (фінансовий), є фахівці по технічному супроводу, Галина Когут (термомодернізація та енергоефективність), Ярослава Сорокопуд (вирішення конфліктів, комунікація з мешканцями, аудит безпеки). 

Також у нас є мобільний додаток розроблений для кращої комунікації, присутність в соцмережах. Крім цього, ми маємо такий потужний інструмент як Управбуд, який над тим всім стоїть. Ще ми випускаємо електронний та щоквартальний дайджест новин та публікацій (якщо людина не слідкує за всіма новинами), який є на сайті. Ще є адвокація, про яку ми майже нічого не говорили. Вона є на рівні місцевого самоврядування, але щось ми пробували у партнерстві з загальноукраїнськими, київськими Асоціаціями ОСББ. Коли виникає потреба в адвокації, Асоціація досить активно бере участь.

Останнє – співпраця з органами місцевого самоврядування, з “першими ластівками” ФЕЕ, нашою колегою та першим заступником Голови м. Новояворівська (Галиною Джулай). Ми маємо підписаний меморандум про співпрацю з цим містом, яке дуже активно розвиває нові форми управління (створення ОСББ в кожному будинку міста), термомодернізацію. Ми як Асоціація намагаємось стимулювати, розвивати і бути корисними для міста з таким комплексним підходом. У деякій мірі це є корисно і для наших управителів, які в тих містах працюють.

Розмову вела Леся Борода, експертка з комунікацій та редакторка Управбуду

Джерело: Управбуд